Wednesday, August 19, 2009

Subak 3rd Visit - Dine in Nature, Serenity in City

15th Aug.2009
8.50pm - 11.00pm
Subak

Malam minggu ni kami kunjungi lagi Subak di Bkt Lanjan. Cuaca sangat baik. Udara nyaman, terasa, tambahan pula kedudukannya di pinggir bandaraya dan berada dipersekitaran kawasan dusun dan berbukit. Bersama kami malam ni, ialah Customer Mr. AA, wife dan 2 orang anaknya yg cerdik dan comel.

Menunggu order

Vanilla Ice Cream with Chocolate

Vanilla Ice Cream with Chocolate menjadi pilihan 2 orang kanak2 tersebut. Menarik, dengan hiasan strawberry kat atas Ice Cream tu.


Lamb Shank Masala
Water Fresh Prawn Mee

Gambar Deserts dan juga Starter terlupa lak nak snap. Untuk starter, kami order Ibu Yati Gado-gado (atau kat Malaysia ni lebih dikenali dgn Pecal). Satu yg patut di highlightkan... Gado2 @ Pecal kat sini special sangat. Presentation pun menarik. Desert tu tak tau lah pulak namanya, tapi ada nangka, coconut milk, bubur caca dan ais batu. Sedap.

Kebetulan bersebelahan meja kami, ialah Y. M Raja Nazrin & Isteri serta keluarga mereka turut menjamu selera di Subak. Berborak dengan seorang staff yg datang ke meja, kami dimaklumkan bahawa ini adalah kunjungan kedua Y.M Raja Nazrin ke situ.

Dengan irama cengkerik, katak bersahut-sahutan, menjadi irama simfoni yg menarik sambil kami menjamu selera. Kami menghabiskan masa kira-kira 2 jam kat sini. Kiranya ni dinner before menyambut Ramadhan lah ni.




No comments:

Post a Comment

MITOS : MANDI MALAM?

ADAKAH mandi pada waktu malam boleh mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan? Ramai dalam kalangan masyarakat Malaysia mengatakan amalan ...